czwartek, 12 stycznia 2012

Na początek coś pysznego

Nie wiedziałam co będzie lepsze na początek, ale po długich zastanowieniach i kilku zmianach decyzji wygrało gotowanie. Są to proste i bardzo szybkie pierożki z ciasta francuskiego. Nie trzeba posiadać dużych umiejętności kulinarnych aby je przygotować. Moje są z farszem z kurek, ale można wypełnić je czymkolwiek co lubimy bądź mamy w lodówce.
Do przyrządzenia pierogów wykorzystałam:
  • gotowe ciasto francuskie
  • kurki (około 300g)
  • dużą cebulę
  • sól, pieprz, suszona pietruszka
  • masło do smażenia
Kurki podsmażyłam na 2 łyżkach masła (około 3min.), następnie dodałam na patelnię pokrojoną w kostkę cebulę i smażyłam razem około 5 min. Ale czas smażenia może być różny, trzeba patrzeć aby się za bardzo nie przysmażyły, bo będę suche i twarde. Pod koniec smażenia dodałam sól, pieprz i pietruszkę do smaku.
Tak przygotowany farsz nakładałam na ciasto pokrojone w kwadraciki, i zaklejałam krawędzie przy użyciu widelca. Tak przygotowane pierogi ułożyłam na blachę. Powierzchnię pierogów posmarowałam roztrzepanym jajkiem dla uzyskania złotego koloru. Piekłam około 15-20 min w 170st. C.

Z farszu który został niewykorzystany zrobiłam sos. Na patelnię dolałam ok. 100ml śmietanki 30% i smażyłam aż zgęstnieje. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz